Одеса: перехрестя багатьох національностей з надзвичайним потенціалом

Автор: Посол США в Україні Джеффрі Пайєтт

Read in English

Посол США Джеффрі Пайєтт під час прес-конференції з губернатором Міхеілом Саакашвілі, Одеса, 6 липня 2015 року
Посол США Джеффрі Пайєтт під час прес-конференції з губернатором Міхеілом Саакашвілі, Одеса, 6 липня 2015 року

Минулої неділі та понеділка я мав гарну нагоду знову відвідати Одесу, чудове багатонаціональне місто на узбережжі України, з надзвичайним потенціалом. Це була моя перша поїздка до Одеси після пожежі в Будинку профспілок, і мені дуже хотілося дізнатися про зміни, проведені новою адміністрацією області.

У неділю по обіді я скористався порадами деяких моїх фоловерів у Твітері і відвідав крамнички та пляжі Аркадії. Приємно бачити так багато родин на прогулянці (а також велику кількість американських прапорів та футболок!) – щоправда, я не відвідав  надзвичайно стрімкі водяні атракціони, будівництво яких майже завершено. Я також скористався нагодою і долучився до натовпу туристів і місцевих жителів під час прогулянки Дерибасівською – однією з визначних та надзвичайно улюблених вулиць України.

Мій понеділок розпочався з українського громадянського суспільства. Я хотів почути думки молодих, орієнтованих на реформи лідерів громадянського суспільства, та дізнатися більше про їх зусилля щодо впровадження позитивних змін, які ми всі хочемо бачити в Україні.

Після цього ми поїхали до офісу губернатора, де я підкреслив підтримку Сполученими Штатами зусиль обласної адміністрації щодо подолання корупції та проблем державного управління, які завжди були перешкодою для економічного розвитку Одеси. Я багато говорив з губернатором Саакашвілі про те, як Сполучені Штати планують підтримати ці зусилля в майбутньому – запросити тренерів, аби допомогти створити нову патрульну службу в Одесі, допомогти сформувати антикорупційну робочу групу в рамках обласної адміністрації, а також підтримати інші ініціативи з покращення управління, викорінення корупції і зміцнення верховенство права, включно із новою програмою грантів для представників громадянського суспільства.

Посол США Джеффрі Пайєтт у Центрі адміністративних послуг, Одеса, 6 липня 2015 року
Посол США Джеффрі Пайєтт у Центрі адміністративних послуг, Одеса, 6 липня 2015 року

Я також був радий нагоді відвідати новий Центр адміністративних послуг – координаційний центр обласної адміністрації, покликаний створити атмосферу прозорості та встановленню практик, які забезпечують рівні умови і гарантований  доступ до державних послуг. Сонячний атріум будівлі нагадав мені вислів одного із суддів Верховного суду США про те, що “сонячне світло – кращий засіб дезінфекції”. Всі, з ким я коли-небудь мав розмову в Україні,  могли розповісти історії про дрібну корупцію, яка впливала на процес отримання державних послуг. Головна мета Центру – показати, що уряд повинен служити інтересам громадян, а не навпаки. Це фундамент, на якому базується ця ініціатива.

Після зустрічі з мером та обговорення його ініціатив, які мають підтримати зусилля по боротьбі з корупцією (що я дуже вітаю!), я попрямував до порту, де зустрівся з офіційними представниками митниці, а також відвідав нещодавно розширене зерносховище. Це одразу нагадало мені про величезний невикористаний потенціал цієї частини України. Кожного разу, коли я відвідую Одесу, я розумію, що це космополітичне місто, яке має зв’язки з усім світом. Вона має бути процвітаючим шлюзом не тільки для морської торгівлі України, але насправді для всіх країн Центральної та Східної Європи. І я гадаю, у неї є потенціал знову відродити статус міста – глобального перехрестя світових шляхів.

Посол США Джеффрі Пайєтт на борту військового фрегата
Посол США Джеффрі Пайєтт на борту військового фрегата “Гетьман Сагайдачний”, Одеса, 6 липня 2015 року

Родзинкою моєї поїздки став час, який я провів на борту військового фрегата «Гетьман Сагайдачний», щоб віддати данину поваги від ВМС США морякам України, які щойно відсвяткували День військово-морського флоту України. Почесна варта справила на мене незабутнє враження. Я також був зворушений виконанням гімну США військовим оркестром на палубі корабля і надзвичайно вдячний за гостинність адміралу Гайдуку.

Наприкінці мого візиту до Одеси я мав нагоду поспілкуватися із членами Американської торгової палати про майбутній бізнес-форум Україна-США, що відбудеться у Вашингтоні наступного тижня за участі Міністра торгівлі США і Торгової палати США.

Посол США Джеффрі Пайєтт під час зустрічі з представниками Американської торгової палати, Одеса, 6 липня 2015 року
Посол США Джеффрі Пайєтт під час зустрічі з представниками Американської торгової палати, Одеса, 6 липня 2015 року

Цього разу я повернувся з Одеси з почуттям оптимізму. Найголовніше для мене – це настрій, який я відчув від людей з усієї області, не тільки від губернатора і його оточення, але від різних людей. Це – готовність зосередитися на проведенні реформ і прагнення співпрацювати з міжнародним співтовариством.

Найголовніші речі я почув від членів українського громадянського суспільства. Вони твердо вірять в те, що це не показуха, але реальні зміни вектору дій і тону з боку влади Одеси.

Всюди, де я побував в Україні, я бачив прагнення до змін, позбавлення від корупції, усунення бар’єрів і перешкод на шляху ведення бізнесу, які мали такий згубний вплив на країну протягом дуже багатьох років. Я сказав губернатору з упевненістю, що допоки він проводитиме реформи, він відчує активну підтримку від мене і моїх колег. Ми бачимо тут реальні можливості – ми чекаємо на зміни. І допоки Україна продовжуватиме свій шлях у напрямку реформ, Сполучені Штати надаватимуть їй підтримку на шляху до більш демократичного, процвітаючого, європейського майбутнього.

5 thoughts on “Одеса: перехрестя багатьох національностей з надзвичайним потенціалом

  1. Здравствуйте! Очень хочется понять Вашу публикацию. Можно перевести на русский язык? Благодарю.

  2. Сердечно благодарю США и их посла за оказание бесценной помощи одесситам в борьбе с бандитами – прокурорами,судьями, следователями, милициянтами,которые присосались к народному добру и деребанят его с бешеной скоростью.У наших людей хватит ума, сил и энергии очистить свой город от мусора в руководстве и управлении, от киваловых.

  3. Hello Jeff,
    Thanks a lot for supporting Saakasshvilli and his team in their effort in moving the reforms forward. I think this is critical to keep putting pressure Ukraine government making it very clear that current level of corruption is not acceptable ans will not be tolerated.

Залишити відповідь

