Дезінформаційна кампанія від “Russia Today”

Автор посту: Річард Стенгел, колишній головний редактор журналу TIME, заступник Держсекретаря з публічної дипломатії та зв’язків з громадськістю. @Stengel на Twitter.

29 квітня 2014 року

Read in English

Прес-центр в Москві
Прес-центр в Москві

Москва наразі втягує українців, росіян і решту всього світу в потужну кампанію, спрямовану на розповсюдження дезінформації з метою створення загрозливого і неправдивого образу українського законного уряду. «Russia Today» (RТ) є телевізійною компанією, яка базується в Москві і фінансується російським урядом, який є головним замовником кампанії з викривлення реальних фактів. Крім транслювання новин на Росію, RТ здійснює транслювання  передач англійською мовою прямісінько з Вашингтону.

На минулому тижні Держсекретар Керрі назвав RТ “рупором пропаганди”, який займається розповсюдженням “фантазій” Президента Росії Володимира Путіна. Результат цього можна було передбачити – здійнявся вий з боку головного редактора телеканалу, який виступив із заявою, що Держдепартамент не знає, що насправді відбувається наразі в Україні,  і мав нахабність вимагати вибачень.

Перед тим, як розпочати роботу в Держдепартаменті, я протягом кількох років пропрацював в управлінні редакцією журналу TIME. Я знаю, яка  різниця полягає  між новинами, пропагандою і  точкою зору. Пропаганда – це навмисне розповсюдження інформації, яка завідома є неправдивою або свідомо  викривлює факти, і використовується задля впливу на аудиторію.

В даному випадку ми стикаємося  з брехнею, яку видають за новини, від заяв про те, що мирні протестувальники винайняли снайперів  до неодноразових звинувачень у тому, що в Києві панують насильство, фашизм і антисемітизм.  Точку зору, якою би вона не була одіозною, висловлюють на захист певної думки, в той час, як неправдиві заяви таким чином не використовують.  RТ – це не служба новин, це машина для розповсюдження викривленої інформації.

image002
Свобода преси?

Придивіться, яким чином RТ маніпулювало підслуханою телефонною розмовою колишнього прем’єр-міністра Юлії Тимошенко.  Завдяки вибірковому редагуванню, телекомпанія зробила так, щоб виглядало, що Тимошенко закликала до насильства проти Росії. Візьміть той факт, що будь-якого українця, який протистояв російській окупації постійно називали  “терористом”, або безапеляційні повторення абсурдних заяв про те, що Сполучені Штати вклали 5 млрд доларів задля зміни уряду в Україні, які лунали минулого тижня. Це не факти, і це не висловлювання точки зору. Це неправдиві заяви, і коли пропаганда позиціонує їх як новини, вона створює реальну загрозу і“вмикає зелене світло” на застосування насильства.

Іноді це вже занадто навіть для тих людей, яким заплатили, щоб вони робили такі заяви. Відверті викривлення фактів спричинили безпрецедентний вибух невдоволення в прямому ефірі.  Спочатку ведучий RТ Америка, Еббі Мартін, під час трансляції, засудив вторгнення Росії в Крим. Потім одна з репортерів телекомпанії, Ліз Вахл, звільнилася під час прямого ефіру, сказавши: «Я не можу працювати в телекомпанії, яка фінансується російським урядом і обілює дії Путіна».

Але все ж таки, незважаючи на все, я би захищав право RТ на транслювання програм. Перша Поправка захищає Свободу слова, яку ми поважаємо. Держдепартамент надає можливість представникам RТ бути присутніми на всіх наших брифінгах без обмежень. Ніхто не говорить про те, що необхідно заборонити RТ транслювати свої програми у відповідь на те, що Москва несподівано припинила дію ліцензії, яка надавала можливість  «Голосу Америки» (VOA) транслювати програми на Росію. Вільний доступ до інформації є базовим принципом, навіть якщо ця інформація є пропагандою. Але телекомпанія і редактори мають припинити удавати, що RТ є чимось іншим, ніж гравцем у російській глобальній дезінформаційній кампанії проти українського народу і проти тих, хто його підтримує.

 

One thought on “Дезінформаційна кампанія від “Russia Today”

  1. Всегда легко написать статейку про законно избранного исполняющего обязанности президента и Верховную Раду которая представляет интересы каждого украинца (Мы это наблюдаем в Донецке,Славянске, Луганске,Харькове). Про свободу СМИ при отсутствие оппозиционных каналов, двигателя власти.
    Писать всегда легко “Бумага всё стерпит”, “Google и Yandex всё проиндексирует”. Самое интересное признания автора статьи “я би захищав право RТ на транслювання програм”.- “Всё выше перечисленное мною в статье правда, ну честно признаться есть маленький недочёт”
    Лучше писать статью по принципу:” Они там лучше знают, они там в космос ракетами пуляют.” – реально объективная статья получится.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s