Світ Різдва

Автор посту: Дрю Барі, офіцер адміністративного відділу

Read in English

Кожен святковий сезон  я щосили намагаюся відновити родинні традиції, з якими я виріс. Здебільшого за останні вісім років я піддавався лінощам, і Різдво зводилося до розпивання  пива і перегляду телевізора. Все різко змінилася, щойно я одружився. Традиції, що раніше були сховані під килимом, швидко повернулися і замість лінощів я вже несу 10-ти футову ялинку чотири  прольоти по сходах і витрачаю невимовні години в Епіцентрі, вибираючи ялинкові прикраси. Відпочиваючи після того, як я дізнався, що придбана ялинка зависока для стелі моєї квартири, я почав розмірковувати про своє святкування Різдва раніше, і як воно може змінитися тепер, коли у мене є своя сім’я.

Як і для більшості сімей в Сполучених Штатах, різдвяний сезон починається, щойно закінчується День подяки. Раптом продавці виставляють на вулиці ялинки Дуглас, сосни Вірджинія і блакитні ялинки, а сім`ї з нетерплячими малими дітьми починають пошуки ідеального дерева. Вдома дерево вбирають у вогні та прикраси; різдвяні села, лускунчики, статуетки колядувальників і Санта-Клауси прикрашають кожен сантиметр вільного простору, і скрізь запах кориці й гвоздики. Все це підживлює очікування. Діти відкривають різдвяні календарі, систематично відліковуючи дні, що залишилися до приходу Санти, аж до настання вечора перед Різдвом.

Hunter's_Tree_Farm_06

У нашій родині кожна дитина мала чудову можливість відкрити один святково упакований подарунок напередодні Різдва, а потім відправитися дивитися гарні сни. Мій брат і я поклялися, що ми не будемо спати – це завдання ще більше сприяло нашому хвилюванню; але в кінцевому рахунку ми капітулювали,  нас будив хтось із люблячих батьків і повідомляв, що Санта таки дійсно відвідав наш будинок, і що подарунки чекають на нас. Ми тоді бігли вниз у вітальню з запаленою ялинкою, святково загорнутими подарунками, лускунчиками, різдвяними селами і фігурками колядувальників, щоб знайти щось нове, що прибуло  – незагорнуті подарунки. У нашій родині вважалося, що незагорнуті подарунки під ялинкою приніс Санта; це був знак того, що ми були гарними дітьми у році, що минув.

Різдвяне село
Різдвяне село

Моя дружина з Австрії. Її різдвяні традиції істотно відрізнятися від моїх. Замість того, щоб встановити ялинку в листопаді, їхнє Танненбаумс з`являється лише за пару днів до Різдва. Їхня версія Санта-Клауса приходить на початку грудня – це Святий Миколай зі своїм напарником Крампусом, диявольською істотою, яка лякає дітей і краде їхні іграшки, замінивши їх на вугілля та гвинти. На Різдво сім’я не працює разом, прикрашаючи свій будинок, це ангел, відомий як Крісткінд, прикрашає і наповнює будинок Різдвяним настроєм в той час, як діти перебувають на прогулянці. Вони повертаються, щоб побачити повне перетворення. Ялинка прикрашена, чарівно з’являються подарунки, а якщо пощастить, можна знайти пасмо волосся ангела біля підвіконня, з якого Крісткінд відлетів.

Крісткінд
Крісткінд

В Україні ми намагаємося поєднати різдвяні традиції моєї дружина з моїми. Коли я зрозумів, що мої діти будуть зростати і звикати до різних різдвяних традицій, я почав досліджувати, що лягло в основу американського Різдва. Сполучені Штати є країною іммігрантів, кожен з яких зробив свій внесок у створення традиційного американського Різдва, такого, як ми його знаємо сьогодні. І я пишаюся цим, і я радий бачити, як в американських різдвяних традиціях простежуються австрійські традиції моєї дружини, британські традиції батьків моєї матері і польські й словацькі традиції батьків мого батька. Я також радий, що моя сім’я продовжуватиме цей звичай. Іще одне наслідування, яке ми виявили відтоді, як живемо в Україні, – це вирізьблені по дереву Санта-Клауси. Ви їх можете побачити поруч із лускунчиками, різдвяними селами і статуетками колядувальників.

Вирізьблені  Санта-Клауси
Вирізьблені Санта-Клауси

2 thoughts on “Світ Різдва

Залишити відповідь

