50 Штатів за 50 Днів: Відкрийте для себе штат Айдахо

Автор посту: Лора Смайлі, співробітниця відділу енергетики 

Read in English

Я прожила вже деякий час за кордоном, отже вже звикла до запитання, звідки я родом у Сполучених Штатах. Коли я кажу: “Моя сім’я зі штату Айдахо,” зазвичай у відповіді отримую згадку про картоплю, якою Айдахо славиться! Але Айдахо означає для мене набагато більше, ніж просто картопля. Айдахо – батьківщина мого батька і моїх бабусі й дідуся і у мене до сих пір є багато родичів, які живуть там. Там є гори і степи, річки і пустелі, тому я вважаю, що це найкрасивіший штат у союзі. Коли-небудь я хочу повернутися і поселитися там надовго.

Озеро Редфіш (Redfish) у центральній частині Айдахо
Озеро Редфіш (Redfish) у центральній частині Айдахо

Айдахо вважається одним із штатів Національного Парку Рокі Маунтін (Rocky Mountain),  він має широкий спектр геологічних особливостей. Мій найулюбленіший маршрут подорожі – якщо їхати з Покателло, у південно-східній частині штату, до Бойсе, що у західній частині штату, а потім до Кьор Далену, що розташований на дуже вузькій і довгій території штату.

Захід сонця в Кьор Далені
Захід сонця в Кьор Далені

Якщо ви будете слідувати моєму маршруту, ви проїдете через полин і підніжжя гір, вкриті вулканічними породами, до пустелі, яка виглядає так само мертвою і з кратерами, як поверхня Місяця. Незабаром після цього ваш шлях почне звиватися і проходити через довгу і вузьку територію, вкриту буйною рослинністю. Протягом цієї поїздки, ви минете три резервації індіанців Айдахо. Ви побачите найглибшу ущелину Сполучених Штатів, а також одні з найвищих засніжених гір. Ви матимете вибір між тим, аби зайнятись рафтингом по річці з порогами або ж розслабитися і зануритись в одне з багатьох відомих, підігрітих лавою, гарячих джерел. Або, можливо, ви вирішите покататися на лижах в одному з найвідоміших курортів Сполучених Штатів – Сан Волі (Sun Valley). Якщо ви схожі на мого батька, тоді ви скористаєтесь можливістю піти на риболовлю на лосося і форель або на полювання – на оленя чи лося (Айдахо нещодавно отримав 3 з 5 кращих місць в рейтингу найкращих міст для спортсменів Журналу Outdoor Life). Однак, якщо ви любите великі густонаселені міста і розлогі передмістя, Айдахо не для вас! Його дика краса підкреслюється тим, що він є одним зі штатів країни з найменшою кількістю населення.

Гора Болд (Bald Mountain) у Сан Волі, Айдахо
Гора Болд (Bald Mountain) у Сан Волі, Айдахо

До речі, мешканці Айдахо розумні! Айдахо є рідним штатом для однієї з провідних науково-дослідних установ мого агентства (Міністерства енергетики) – Національної лабораторії Айдахо. Національна Лабораторія Айдахо є активним учасником низки спільних американсько-українських проектів з ядерних досліджень, і була ведучою технічною установою для уряду США, коли планувалося повернення високозбагаченого урану з України до Росії в березні цього року – проект, який був відзначений нашими двома президентами на саміті з ядерної безпеки у Сеулі.

Залишити відповідь

