Америка туристична

Автор посту: Юрій Приходько, головний спеціаліст з комерційних питань Посольства США 

Discover USA
Discover America

Головною подією останньої International PowWow, найбільшої міжнародної контрактної ярмарки, що сприяє просуванню туризму до США (квітень 21-25, 2012, Лос-Анджелес, Каліфорнія), стало проголошення Національної стратегії розвитку туризму США. Головну промову щодо цієї стратегії виголосив Джон Брайсон, міністр торгівлі США, після якої прозвучало відео послання президента Обами до більше ніж 5500 фахівців у галузі туризму із США та усього світу, у тому числі і десяти з України, в якому він підкреслив важливість міжнародного туризму для Сполучених Штатів.

Туризм є найбільшим сектором послуг економіки США.  Він складає 25%  усіх доходів від усіх галузей послуг. В цілому, туризм надає 2.7% доходу до внутрішнього валового продукту США.

Сполучені Штати – це друга  найбільш відвідувана країна у світі. В той же час, США отримують домінуючу частку (11.2 % ) світових прибутків від туризму, що надає Сполученим Штатам перевагу над Францією і Іспанією. У 2011році американські і міжнародні туристи загалом інвестували  1.2 трильйони доларів в економіку США,  підтримавши 7.6 мільйонів робочих місць. Фактично, сектор дозвілля і гостинності – це п’ятий найбільший працедавець в Сполучених Штатах. Більше ніж 62 мільйони міжнародних туристів, що відвідали США у 2011 році, витратили понад 153 мільярди, знизивши торговий дефіцит на 42.8 мільярди доларів.

Як місце для подорожі, жодній іншій нації важко змагатися із США щодо розмаїття вражень, які можна  отримати, відвідавши Сполучені Штати, починаючи від великих міст і закінчуючи провінційними містечками з їх унікальними традиціями. Поп-культура США (музика, кінематограф, телебачення і тематичні парки) мають дуже важливе значення для продажу туристичних послуг. Отже, серед місць, які треба обов’язково побачити, можна назвати: Statue of Liberty and Florida Keys National Marine Sanctuary, Mount St. Helens’ National Volcanic Monument and Desert National Wildlife Refuge. Багато з цих історичних та культурних пам’яток  розташовані у місцях, близьких до головних транспортних вузлів. Сюди входять також і 10 найбільш відвідуваних міст США: Нью-Йорк, Лос-Анджелес, Маямі, Орландо, Сан-Франциско, Лас-Вегас, Округ Колумбія, Гонолулу, Бостон і Чикаго.

Бізнес-туризм складає близько 22 % міжнародного туризму в США. Бізнесмени приїздять до Сполучених Штатів аби взяти участь у ділових зустрічах, конференціях, виставках, а також дослідити інвестиційні можливості та придбати товари і послуги.

На відміну від інших країн, в Сполучених Штатах немає міністерства або адміністрації туризму (така адміністрація було ліквідована у 1996 році). Наразі, галузь туризму в США децентралізована.  Окремі штати, території або племена самі регулюють цю галузь в межах відповідних юрисдикцій.

Згідно із даними Всесвітньої організації туризму ООН впродовж останнього десятиліття Сполучені Штати втратили 16 % долі в глобальному туристичному ринку в порівнянні із Францією, яка втратила 28 %; Іспанія – 18 %:  Італія – 24%, Канада – 44 %. В той же час, Азіатські ринки та країни, що розвиваються, отримали прибуток: Угорщина – 162  %, Україна – 138%,  Польща – 73%, Марокко – 218 %. (Джерело: Всесвітня організація туризму ООН, Світовий Торговий Барометр, березень 2012)

19 січня 2012 року президент Обама підписав Адміністративний акт 13597, в якому проголосив нові ініціативи адміністрації президента щодо розширення галузі туризму в межах Сполучених Штатів. 10 травня 2012 року Білий Дім оприлюднив Національну стратегію розвитку туризму США, яка є результатом спільних зусиль Міністерства торгівлі та внутрішніх справ, з метою створення довготривалої стратегії збільшення обсягів внутрішнього та міжнародного туризму до США. До цього, в 2010 році, було прийнято Акт щодо популяризації туризму та створена неприбуткова корпорація популяризації туризму (зараз вона називається Brand USA) з метою розвитку і популяризації туризму до США.

Brand USA анонсували свою першу маркетингову кампанію з метою просування Сполучених Штатів на міжнародних ринках на останній ярмарці International PowWow в Лос-Анджелесі. На цій події було оприлюднено офіційний логотип та веб-сайт Brand USA, та відбулася презентація “неформального гімну” про туризм до США – “Країна Мрій”, який виконала співачка Розанна Кеш.

Комерційна служба Міністерства торгівлі США має фахівців в США та в усьому світі, в тому числі в Києві, які  допомагають американській офісам розвитку туризму та туроператорам зрозуміти тренди на міжнародних ринках та привабити більше туристів до США. Комерційна служба також допомагає знаходити та підтримувати тих, хто бажає взяти участь у міжнародних туристичних виставках в США, а також  сприяє розповсюдженню інформації про видатні туристичні місця США в місцевих ЗМІ.

Яке місце займає Україна на  ринку туризму до США ?

Україна із населенням понад 45 мільйонів чоловік і середнім класом, що розвивається, є досить привабливим ринком для туристичної галузі США. Офіс туристичної інформації  Міністерства торгівлі США повідомляє про стійке зростання кількості українців, що відвідують Сполучені Штати. Ця тенденція розпочалася у 2003 році, коли США відвідали 15200 осіб, та досягла 47400 осіб у 2011 році. 

На цю зростаючу тенденцію впливають декілька чинників. По-перше, досить активно розвивається  середній клас в Києві та інших великих містах (Одеса, Харків, Донецьк, Дніпропетровськ, Львів). По-друге, швидко зростає кількість повторних відвідувачів, які оцінили спрощену процедуру оновлення візи. Водночас є ще багато туристів, які тільки збираються  відвідати Сполучені Штати уперше. Крім того, знецінений долар робить Сполучені Штати доступним місцем для подорожі. Провідні фахівці туристичної галузі, опитані працівниками Комерційної служби США у Києві прогнозують зростання американського напрямку на 10 – 15%  щорічно протягом наступних чотирьох років.

UKRAINIAN ARRIVALS TO USA, 2003-2012

2003

2006

2007

2008

2009

2010

2011 2012*
15,200   30,125 36,464 43,348 37,157 42,591      47,400    53,000

(Source: U.S. Department of Commerce, Office of Travel and Tourism Industries (OTTI)

*Estimated

Не зважаючи на те, що тенденція зростання є досить вражаюча, доля загальної кількості подорожей українців до США все ще незначна. 47400 українських відвідувачів США в 2011 році  становлять менше ніж 24%  від загальної кількості подорожей (19.8 мільйонів) українців за кордон. Водночас потрібно визнати, що левова частка виїздів за кордон – це  приватні та ділові поїзки до сусідніх країн: Росія, Польща, Угорщина, Молдова і Білорусь. Доля українців, що відвідали США у 2011 році становить ще меншу частку (0,08%) від загальної кількості (62 мільйони)  міжнародних туристів у 2011 році. Отже, потенціал для подальшого зростання очевидний.

Саме з метою збільшення обсягу подорожей українців до США Комерційна служба США у Києві нещодавно звернулась до лідерів українського туристичного ринку з ініціативою створити в Україні Комітет з питань туризму до США (VisitUSA Committee). Робоча група планує зустріч та обговорення організаційних питань у червні цього року з метою створення  цілком функціонального коміту у жовтні 2012 року.

У своєму відео зверненні від 23 квітня 2012 року до учасників останньої найбільшої міжнародної контрактної ярмарки International PowWow у Лос-Анджелесі президент Обама наголосив: “Я хочу, щоб Америка була найкращим місцем для туризму у світі. Ось, чому раніше цього року ми об’єднали наші зусилля із бізнес-лідерами, аби знайти кращі шляхи популяризації наших туристичних маршрутів та надати можливість іноземним відвідувачам вільно отримувати інформацію, яка їм потрібна. …Я обіцяю зробити подорожі  для іноземних відвідувачів до США безпечнішими і простішими, а також разом ми можемо сказати світу, що Америка відкрита для бізнесу”.

One thought on “Америка туристична

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s