Рецепт борщу

Автор посту:  Дені Завакі,  39 група добровольців Корпусу Миру, м. Конотоп, Сумська область

Цей пост написаний волонтером Корпусу Миру, який зараз живе і працює в Україні. У рамках святкування 50-річчя Корпусу Миру, американської волонтерської програми, що координується урядом Сполучених Штатів, Посольство США в Україні провело конкурс серед волонтерів Корпусу Миру з усієї України на найкращі ессе, три з яких, визнані призерами, які ми розміщуємо на блозі протягом останніх трьох тижнів. Сьогодні ми публікуємо ессе, яке отримало третє місце у конкурсі. З першим та другим ви можете ознайомитися в попередніх постах блогу.

Щоб дізнатися більше про 50-ту річницю Корпусу Миру ознайомтеся, будь ласка, з електронним журналом.

Щоб дізнатися більше про Корпусу Миру в Україні завітайте на офіційний сайт.

————————————————————————————————————–

Фото: Євген Шилов

Кажуть, що кожна українська жінка варить борщ за своїм власним неповторним рецептом. Кожний горщик борщу відрізняється від іншого. Власне, існує основний рецепт, до якого входять вода, м’ясо, капуста, цибуля, морква, картопля і приправи. Але кожна жінка додає йому свого смаку. Пам’ятаю, як під час навчання, хазяйка, у якої я гостював, “мама Наташа”, варила борщ з м’ясом кролика замість традиційної курки. Як на мене, м’ясо кролика робить борщ найсмачнішим, але я впевнений, що деякі з моїх колег не погодилися б зі мною. Вони сказали б мені, що їхня «мама» варила кращий борщ. Навіть мій «батько» мав свій рецепт борщу – не думаю, що він був кращий, ніж той, що з кроликом, але він теж був до біса смачним. І так з усіма рецептами борщу – до біса смачні, якими б різними вони не були. 

Коли я розглядав можливість стати волонтером Корпусу Миру, я намагався отримати від рекрутера відповіді на всі нагальні питання, які в мене були. Я також пам’ятаю, як потім розповідав колегам, що рекрутер мені не дуже допоміг, тому що не дав відповіді на питання, що ж насправді чекатиме мене в Корпусі Миру. Його відповіді завжди починалися з такого: “Важко сказати, тому що служба у всіх різна, але..”, а далі він закінчував дуже широкою, розпливчастою відповіддю. Я був засмучений. Я хотів би знати точно, чого я повинен очікувати. Тепер я знаю, що він мав на увазі і чому він не міг тоді сказати побільше.  Служба у всіх різна, це правда.

Так само, як і з горщиком борщу, кожен волонтер Корпусу Миру має власний рецепт служби. Всі починають з основних інгредієнтів, таких як приймаюча країна, нова мова, робочі завдання і двадцять сім місяців за кордоном. Але як тільки ви додаєте усі ці речі у горщик, самі добровольці починають винаходити свої власні аромати. І у добровольців є різні інгредієнти, аби додавати їх до своїх рецептів служби у Корпусі Миру.  Деякі з них викладають у школах, а деякі – в громадах або у проектах з розвитку молоді.  Левова частка добровольців приєдналася до різних робочих груп, аби додати більше свого досвіду та послуг до загальної справи. Деякі добровольці багато подорожують, а інші, навпаки, бажають завжди залишатися недалеко від основного місця  їхньої служби. Деякі добровольці задоволені життям у невеликих селах, а інші насолоджуються життям у великих містах. Не всі добровольці мають гарячу воду.  Не у всіх добровольців туалет не на дворі.  Але схоже, більшість волонтерів всі ці речі не хвилюють.

Я чув багато разів, що борщ смачніший наступного дня. Думаю, це відбувається тому, що всі аромати в горщику мають час настоятися і змішатися з іншими.  Сильні аромати врівноважуються м’якістю слабших, створюючи цілком новий смак. І, якщо ви готуєте червоний борщ, додатковий час дозволяє буряку надати всьому у горщику темно-червоного відтінку.

Те ж можна сказати і про службу в Корпусі Миру. З часом вона стає кращою і насиченішою. Ми всі пам’ятаємо нашу підготовку. Було близько трьох місяців інтенсивного вивчення нової культури, мови та професії. Але кожного вечора, лягаючи в ліжко, ми починали думати про те, чим цей день був кращим за попередній. Можливо, сьогодні ви вивчили абетку або змогли прочитати вивіску. Наступної ночі, лежачи у тому ж самому ліжку, ви раптом осягнули, що можете відмінювати дієслово “їсти”. І кожний наступний день кращий за попередній. І як тільки ви потрапляєте на місце вашої служби, то усвідомлюєте, що ці щоденні перемоги продовжуються. Кожного дня ви відчуваєте, що дізналися про щось нове або зробили крок у правильному напрямку. І ваш горщик з борщем уже готовий до вживання, раніше ніж ви це усвідомите. 

Якщо мені хтось коли-небудь задасть питання про те, чого очікувати від служби у Корпусі Миру, я скажу їм, що вони повинні навчитися готувати свій власний борщ.

Залишити відповідь

