Одеса у червні: навчання «Сі Бриз», обдаровані діти у «Ластівці» та щільний графік упродовж чотирьох днів в одному з найкращих міст України

Автор посту: Посол США в Україні Джон Теффт 

Як і більшості людей, мені подобається, коли у вихідні дні можна відпочити зі своєю родиною, але є моменти, коли робота вимагає від мене заповнити весь цей час щільним розкладом і поїздками, та я і не заперечую. Гарним прикладом цього стало 3-7 червня, коли Марієла і я відвідали Одесу, одне з моїх найулюбленіших міст в Україні. Це була моя третя поїздка до цього відомого міста на узбережжі. Як і влітку минулого року, основною метою мого візиту була підтримка спільних американо-українських військово-морських навчань, відомих як «Сі Бриз», але ми зробили ще багато чого іншого під час цього візиту. Графік на цих вихідних виявився дуже щільним, розпочавшись з програми для послів, організованої Генеральною дирекцією з обслуговування іноземних представництв (ГДІП). Далі у п’ятницю ввечері ми мали чудову нагоду відвідати Одеський оперний театр, який, як мені сказали, є близьким родичем опери у Відні з архітектурної точки зору. Марієла і я – великі шанувальники балету, отже ми отримали чудову нагоду побачити з близька молодих зірок одеського балету.

Наступного ранку я приєднався до дипломатичного корпусу, який вирушив з візитом до одеського губернатора та обласної ради. Нам розповіли про інвестиційні плани Одеської області. Пізніше я мав приватні зустрічі з мером Одеси, паном Костусєвим та губернатором, паном Матвійчуком. Вони обидва підкреслили важливість інвестицій в Україну та в Одеську область. Це тема, над якою я серйозно працюю, тому я висловив деякі з наших занепокоєнь щодо інвестиційного клімату та боротьби з корупцією на всіх рівнях. І мер і губернатор погодилися з тим, що це важливі питання, і я сподіваюсь на співпрацю з ними,  аби сприяти економічному розвитку Одеської області.

Пізніше в суботу, у перерві між засіданнями, я мав нагоду пообідати з відомим диригентом Одеської філармонії, паном Хобартом Ерлом та його дружиною. Пан Ерл живе в Одесі протягом майже двох десятиліть, але при цьому він залишився справжнім американцем. Я був дуже гордий з того, що один з моїх земляків робить значний внесок у культурне життя Одеси, і я сподіваюся, що наступного разу, коли я буду в Одесі, я зможу побачити його оркестр в дії. Після обіду Марієла і я відвідали місцеву неприбуткову організацію під назвою “Віра, Надія, Любов”, яка працює над проблемами торгівлі людьми та охорони громадського здоров’я, за підтримки місії  Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) в Україні. Зустріч з молодими людьми, що працюють там, схвилювала нас. Торгівля людьми є одною з найбільших ганебних проблем нашого часу, і її можна подолати лише завдяки відданій праці таких добровольців, як вони.

У неділю вранці ми трохи прогулялися Одесою, оглядаючи визначні пам’ятки, а потім здійснили невеликий круїз на кораблі, що курсує вздовж узбережжя Одеси. Поїздка була організована нашими українськими колегами, тому на кораблі було біля тридцяти іноземних послів. Це була чудова нагода побачити порт та гарні пляжі вздовж берегової лінії. Щоб завершити день таким же приємним чином, я зустрівся з групою молодих та яскравих українців у дуже гостинному ресторані Одеси “Компот” на знаменитій Дерибасівській вулиці. Ці молоді хлопці та дівчата – випускники програми обміну для майбутніх лідерів (FLEX), яка надає школярам з України та інших держав колишнього Радянського Союзу можливість навчатися в американських середніх школах протягом одного року. Після довгої і цікавої розмови з ними один з випускників цієї програми взяв у мене інтерв’ю для міської газети Одеси «Думская».  

Понеділок ми з Марієлою розпочали візитом в дитячий протитуберкульозний реабілітаційний центр «Ластівка», де ми взяли участь у церемонії завершення проекту гуманітарної допомоги за сприяння Європейського командування збройних сил США (EUCOM) разом з капітаном Грегорі Зелінски.  Церемонія включала розрізання стрічки перед новим баскетбольним майданчиком та короткі виступи директора і головного лікаря «Ластівки» Григорія Степанчука, заступника мера Одеси Олени Павлової, капітана Зелінськи та мого. Після того як капітан закинув перший баскетбольний м’яч на майданчику, діти клініки показали нам фантастичний концерт з піснями, танцями і пародіями, а потім, у відповідь, оркестр Шостого флоту США влаштував чудовий концерт для них.

Після цього я був присутній на офіційному відкритті військово-морських навчань «Сі Бриз – 2011», під час якого виступили адмірал Віктор Максимов, головнокомандувач Військово-морських сил України, заступник командувача ВМС США у Європі та Африці контр-адмірал Кеннет Нортон, заступник голови мера Одеси Микола Ільченко, а також заступник начальника Генерального штабу українських збройних сил віце-адмірал Ігор Кабаненко. Навчання «Сі Бриз – 2011» спільно організовані українськими та американськими військово-морськими силами і спрямовані на покращення безпеки і стабільності в Чорноморському регіоні за рахунок підвищення можливостей Партнерства заради миру (PFP) і регіональних сил безпеки на Чорному морі. Цього року у масштабних багатонаціональних військово-морських навчаннях у Чорному морі з 6 по18 червня беруть участь представники повітряних, сухопутних та морських сил з 13 країн світу. Згодом я дав інтерв’ю з цих питань одеському телеканалу «Новая Одесса». 

Увечері Марієла і я зустрілися з багатьма учасниками навчань «Сі Бриз – 2011», політичними і культурними лідерами Одеси та багатьма іншими на військовому кораблі США «Anzio», протиракетному крейсері, що базується в Норфолку (штат Вірджинія), і належить до другого флоту ВМС США. «Anzio» названий на честь висадки десанту на плацдармі в Анціо (Італія) під час Другої світової війни 22 січня 1944 року. Я маю особистий інтерес до тієї військової кампанії, тому що мій батько був одним з американських солдатів, які брали у ній участь. Капітан Джон Дорі, командир корабля, і його команда організували прекрасний вечір в одеській бухті, і це було чудовим завершенням нашого візиту до перлини Чорного моря. Я вже з нетерпінням чекаю на свій наступний візит до Одеси.

One thought on “Одеса у червні: навчання «Сі Бриз», обдаровані діти у «Ластівці» та щільний графік упродовж чотирьох днів в одному з найкращих міст України

  1. Очень интересная статья чувствуется литературный талант автора.
    Я как гражданин Украины очень блогадарен правительству США за пристальное внимание к проблеме торговли людьми. Не секрет украинские женщины очень красивы и часто стают жертвами транснациональных преступных групировок, которые подвидом работы заграницей заманивают наших прекрасных женщин, забирают у них документы и попросту превращают в рабынь. Решением этой проблемы нужно заниматься совместно со всем международным сообществом.
    Совместные учения проведённые между Украиной и НАТО способствуют повышению опыта украинских подразделений, обмену тактикой и стратегией ведение боя, взаимодействием между подразделениями. Стоит учесть, учения должны быть адекватны современным угрозам безопасности и проведение их недолжно накаливать политическую обстановку в стране и между соседями и этой страной.

Залишити відповідь

