Вступ до місячника афроамериканської історії, частина друга: Мері Вілсон з гурту «The Supremes» («Сюпрімз»)

Автори: Деніел Сісек, заступник прес-аташе Посольства США та Хезер Фабрікант, заступник аташе з питань культури Посольства США

Подкаст: Послухати | Завантажити
В рамках проведення місячника афроамериканської історії Посольство США з нетерпінням очікує на приїзд до Києва Мері Вілсон. Вона виступатиме з концертом 4 лютого о 7-й вечора в Концертній залі Музичної академії ім. Чайковського (квитки можна придбати в касах), а також представить в Українському Домі виставку «Історія гурту «The Supremes»» з  демонстрацією  знаменитих нарядів часів популярності колективу і фото тур, присвячений  «The Supremes» та руху за громадянські права (виставка триватиме з 4 по 14 лютого з 11:00 до 19:00).

Один з найуспішніших музичних гуртів усіх часів, «The Supremes» (Дайана Росс, Флоренс Баллард і Мері Уілсон), стрімко піднявся до вершин слави у 1960-х з завдяки низці своїх першокласних хітів. Гламурний стиль та чарівність зробили їх найпопулярнішим жіночим гуртом в Америці того часу, що конкурував навіть з «The Beatles». Надзвичайно швидкий злет популярності гурту «The Supremes» від локального проекту міста Детройт штату Мічіган до суперзірок – наче американська версія казки про Попелюшку. Але приголомшлива популярність гурту відбувалася на тлі великих змін в американському суспільстві та в контексті руху за громадянські права.   «Історія гурту «The Supremes»» – це розповідь про музику, моду та маркетинг, але водночас і про ту роль, яку музика відігравала у зміні ставлення до афроамериканців, і про те, як відкривалися двері, що раніше були для них зачинені.

Звичайно, успіх «The Supremes» значною мірою залежав від неймовірної команди, що її зібрав детройтський бізнесмен Баррі Горді, який заснував знамениту компанію «Motown». Ця компанія звукозапису, якою володіли, керували і яку фінансували афроамериканці, домінувала на карті популярної музики понад десятиріччя і вражала слухачів неймовірними творчими імпульсами. Чи знали ви, що у 1968 році перший студійний запис Майкла Джексона – у складі його сімейного широко популярного музичного ансамблю «The Jackson 5» – відбувся на «Motown»? Серед інших знаменитостей, які записувалися на «Motown»,  були  The Temptations, The Four Tops, Smokey Robinson, Marvin Gaye, Stevie Wonder, Lionel Richie та навіть сучасні Erykah Badu і India Aria.

Молоді дівчата з гурту «The Supremes» (який спочатку називався «the Primettes»)  після школи постійно крутились навколо “Hitsville USA”– штаб-квартири «Motown», при потребі допомагали в роботі і співали як дублерки. У січні 1961 року вони почали нарешті офіційно працювати на компанію. Після того, як вони змінили назву, у 1964 році з’явився перший хіт гурту  «The Supremes» «Куди поділося наше кохання» («Where Did Our Love Go») – він був на першому місці щотижневого американського музичного рейтингу популярної музики «Billboard Hot 100». Згодом, між 1964 і 1969 роками, гурт вийшов до слухача з десятками популярних пісень, які зробили його найуспішнішим в історії. Шалений успіх прийшов негайно, з такими хітами, як «Дитяча любов» («Baby Love»),  «Зупинись в ім’я кохання» («Stop in the Name of Love»), «Я чую симфонію» («I Hear a Symphony»), «Не підганяй кохання» («You Can’t Hurry Love»), «Ти тримаєш мене» («You Keep Me Hangin’ On»),  «Подія» («The Happening»), «Дитя кохання» («Love Child») і «Колись ми будемо разом» («Someday We’ll Be Together»).

Шоу Еда Саллівана

«The Supremes» зробили багато чого вперше для подолання расових бар’єрів. Вони були одними з перших чорношкірих виконавців, які регулярно з’являлися в американських телевізійних програмах, зокрема 17 разів були гостями, мабуть, найпопулярнішого шоу шістдесятих – The Ed Sullivan Show («Шоу Еда Саллівана»). Вони стали одним із перших афроамериканських музичних гуртів, популярним як серед чорношкірої, так само і серед білої публіки, прокладаючи шлях іншим колективам «Motown», для багатьох інших артистів і по сьогоднішній день.

Пам’ятаючи про Мартіна Лютера Кінга і готуючись привітати Мері Вілсон, ми також з нетерпінням очікуємо у лютому на місячник афроамериканської історії. Посольство представлятиме багато різних заходів, присвячених внеску афроамериканців та про рух за громадянські права у США. Відбудеться серія кінопоказів у приміщенні Американської бібліотеки при  Києво-Могилянській академії. 28 січня та 11 лютого ми покажемо стрічку “Soundtrack for a Revolution» («Саундтрек до революції») з українськими субтитрами. Цей документальний фільм досліджує зв’язок між музикою і соціальними протестами у 1960-х роках. 4 та 18 лютого демонструватиметься картина “Dreamgirls” («Дівчата мрії»), в якій йдеться про вигаданий гурт студії «Motown», його історія іноді нагадує історію гурту «The Supremes». Будь ласка, відвідайте вебсайт Американської бібліотеки, аби дізнатися більше про кінопокази.

3 thoughts on “Вступ до місячника афроамериканської історії, частина друга: Мері Вілсон з гурту «The Supremes» («Сюпрімз»)

  1. Очень приятно, что Соединенные Штаты Америки чтут свою культуру и историю, несмотря на то что африканская часть американской истории трагична и грустна… Ялтинский общественный оргкомитет “День Европы в Украине”

  2. @Вадим: Дякуємо за відгук! Сподіваємося, вам цікаво читати наш блог. Приходьте на виставку та концерт Мері Вільсон 4 лютого, якщо будете в Києві у цей час.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s