25 листопада, четвер – День подяки

Автор: Деніел Сізек, заступник прес-аташе.

Офіційна заява президента Обами до Дня подяки 2010 (англ.)

Офіційна церемонія помилування індички на День подяки (відео)

День подяки –  моє улюблене свято, і багато хто з американців, ймовірно, сказали б те саме. Я люблю те, що цей день зосереджений на родині і можна бути вдячними за наші благословення у житті, і те, що це свято не стало комерційним, як деякі інші свята.

Є різні історії про походження цього свята і про те, що відбулося на “перший” День подяки. Існує загальна думка, що традиція відзначати День подяки пішла від свята врожаю 1621 року,  влаштованого англійськими колоністами ( пілігримами) Плімута разом із індіанцями племені Вампаноаг. Президент Авраам Лінкольн оголосив День подяки національним святом у 1863 році, під час американської громадянської війни. Відзначення свята остаточно закріпилося на четвертий четвер листопада у 1942 році, під час президентства Франкліна Рузвельта.

Norman Rockwell's "Freedom from Want" (1943)
Norman Rockwell's "Freedom from Want" (1943)

Мої власні спогади про День подяки обертаються навколо їжі і родини. Майже щороку ми запрошували бабусь і дідусів, тіток і дядьків, двоюрідних братів і сестер до нашого будинку. Коли я був дитиною, напередодні Дня подяки я не йшов до школи і залишався вдома (що було недобре, але весело), аби допомагати мамі у приготуванні їжі. У нас було багато роботи – приготувати індичку, підготувати начинку (маленькі кубики хлібу з селерою, цибулею і спеціями, що запікалися всередині індички), картопляне пюре, солодку картоплю, журавлиний соус, зелену квасолю та безліч десертів – особливо гарбузовий пиріг!

У День подяки, моя мати, зазвичай, прокидається дуже рано і кладе індичку в духовку. Під час приготування на повільному вогні будинок наповнюється прекрасним ароматом, який і тепер завжди нагадує мені День подяки. У першій половині дня, ближче до обіду, починають з’їзджатися наші родичі – мої бабуся з дідусем, які вже досить старі і повільно пересуваються, але щасливі бути з родиною, мої великі дядьки в довгих пальто і в яскравих святкових светрах, мої високі тітки в довгих сукнях, а також мої сім кузенів,що виглядають досить кумедно у новому накрохмаленому одязі. Діти будуть бігати і грати в ігри, постійно займаючи дядьків під час перегляду американського футболу по телевізору (ще одна традиція Дня подяки), а тітки тим часом будуть теревенити про все на світі.

О третій годині ми сідаємо за святковий стіл. Діти зазвичай сидять за окремим столиком, але іноді хтось із пустотливих дорослих міг вторгнуться в наш простір і сидіти з нами, що ми завжди любили. Мій дядько Герман, католицький священик, говорив вступну молитву перш ніж ми починали їсти, дякуючи Богу за наше благословення, здоров’я та злагоду у  нашій сім’ї. Після дуже великої кількості тарілок із смачною їжею, ми приступали до десертів, дивуючись що ми ще можемо їсти. Мій двоюрідний брат Джиммі і я були приблизно одного віку, і ми часто влаштовували конкурси, щоб побачити, хто може з’їсти більше – як правило, ми наїдалися до несхочу (по вуха)!

Після вечері молоді і більш енергійні члени сім’ї йши на довгу прогулянку до озера. Я виріс в Чикаго, менше, ніж за півкілометра від озера Мічиган, одного з найбільших прісноводних озер в світі. Листопад в Чикаго холодний і вітряний, часто дощить, тому озеро, як правило, виглядало як кипляча маса з білими баранцями на кінчиках хвиль. Це було прекрасне видовище на завершення свята. Незалежно від того, як далеко я від дому, я завжди буду пам’ятати ті особливі Дні подяки з родиною і важливість цього великого американського свята.

Залишити відповідь

